.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شب اول قبر نامزدها !
سيدمحمدسعيد مدنی
شب اول قبر نامزدها !

- با نزديك شدن به زمان انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، بحث هاي انتخاباتي نيز به شكل جدي تر و پررنگ تري از زبان سخنگويان احزاب شنيده مي شود و اخبار مربوط به انتخابات و نحوه آرايش نامزدهاي هر جناح و گروهي به شكل وسيع تري در صفحات روزنامه ها و برنامه هاي راديو و تلويزيوني خودنمايي مي كند. رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در اجتماع عظيم مردم يزد حضور همه جانبه و گسترده مردم را در انتخابات مجلس هشتم داراي اهميت بسيار دانستند و خاطر نشان كردند: «مسئله ديگري كه حائز اهميت فراوان است تلاش و دقت لازم براي شناخت نماينده اصلح است.» ايشان در بخش ديگري از سخنان رهگشاي خود، خصوصيات نماينده اصلح را بدين گونه معرفي نمودند: «هنر مردم شهرهاي مختلف كشور اين است كه از ميان نامزدها، بهترين افراد را از لحاظ اخلاص، امانت، دينداري و آمادگي براي حضور در ميدان هاي انقلاب انتخاب كنند و به كساني رأي دهند كه نسبت به نيازهاي مردم دردشناس ترين و دردمندترين افراد باشند.» معظم له انتخاب بهترين نامزدهاي انتخاباتي با رأي مردم را «زمينه ساز تشكيل مجلس مورد نياز كشور» دانستند.

2-مجلس، آن هم مجلس شوراي اسلامي، ميدان خدمت به مردم است. جايگاه تصويب قوانيني است كه منافع ملي و تحقق آرمان هاي انقلابي را تضمين و مدافع حقوق مردم به ويژه توده هاي محروم جامعه باشد. كساني كه توفيق خدمت و افتخار نمايندگي مردم را پيدا و به سنگر مجلس راه پيدا مي كنند، بايد به غير از مردم و كشور و انقلاب، وامدار و بدهكار هيچ ديارالبشري نباشند و سخت مراقب باشند كه از اين مسير خواسته و ناخواسته منحرف نشوند و اين تذكر امام (ره) را همواره در ياد داشته باشند: «شما وكيل مردمي هستيد كه همه اسلام را مي خواهند و همه كشور خودشان را مي خواهند و شما بايد براي اين ملت خدمت كنيد، به آن چيزي كه شما را وكيل كرده است، خدمت بكنيد، اگر انحراف پيدا كنيد برخلاف ملت، خيانت كرده ايد به وكالتي كه داريد».

3- مجلس شوراي اسلامي با آن جايگاه مهم و كاركردهاي تاثيرگذارش، در تيررس تهديدات دشمن و طمع بدخواهان ملك و ملت قرار دارد. اين امري بديهي است كه هر كجا و هر نهاد و تشكيلات و هر فرد حقيقي و حقوقي كه در تداوم استقلال اين سرزمين انقلابي، تامين منافع و رفع نيازهاي مردم و تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي نقش موثرتري داشته باشد، بيشتر در معرض تهديد و توطئه ها و نقشه هاي دشمنان قرار دارد. دشمناني كه براي اثبات تبليغات سوء خود عليه نظام مردمي و ظلم ستيز ايران سعي مي كنند به لطائف الحيل باب انتخابات را كه نمادي غيرقابل انكار از حاكميت مردمسالاري در ايران اسلامي است، مسدود نمايند، وقتي از اين تلاش خود راه به جايي نمي برند و تاكنون هم «در پرتو اراده خداوند متعال اين تلاش دشمنان به جايي نرسيده و مردم با حضور خود در انتخابات مختلف به مردمسالاري ديني جلوه هايي پرشكوه بخشيده اند» سعي مي كنند نقش مجلس را به عنوان يك نهاد تاثيرگذار با كاركردهاي بي بديل، خنثي سازند و اجازه ندهند به وظايف خود تمام و كمال عمل نمايد. از سوي ديگر صاحبان ثروت هاي نامشروع و سرمايه هاي بادآورده نيز براي حفظ منافع و افزودن بر آن، با نگاه خاص خود، حتي مجلس را و انتخابات آن را با چشم سرمايه گذاري مي نگرند! آنان مي دانند كه تكاثر و افزونخواهي بدون نفوذ در حكومت يا پديد نمي آيد يا باقي نمي ماند. از اين رو سعي دارند در اين عرصه كه عرصه خدمتگزاري و امانتداري است به هر شكلي كه شده نفوذ كنند و وارد شوند تا به وسيله مجلس بتوانند سود و منافع خود و باندهاي خود را در وضع قوانين دخالت دهند و اصول و برنامه هاي اقتصادي و اجتماعي و اجرايي كه مي تواند به سود مردم و گروه هاي محروم عمل كند، خنثي و به جاي آنها برنامه ها و قوانيني كه كفه ترازو را به سود متكاثران و سودجويان عرصه اقتصادي و جريانات ناسالم سياسي و فرهنگي سنگين مي كنند تصويب و موانع را به ضرب چنين قوانيني از سر راه خود بردارند.

يكي از راه هاي رسيدن آنان به اين هدف، به كار انداختن بخشي از سرمايه هاي مالي خويش است براي تقويت موضع گيري ها و تامين تبليغات و مخارج جمعيت ها و احزاب و نامزدها و رسانه هايي كه در اين باره وسواس و تقواي لازم را ندارند و رسيدن به مناصب قدرت و در اينجا تصاحب صندلي هاي مجلس برايشان هدف اصلي است. در همين موضوع گاه ديده شده اين گونه حاميان سودجو، در يك انتخابات از چند كانديدا و حزب با نظرات و ديدگاه هاي مختلف حمايت مي كنند، تا در هر صورت خود برنده اصلي باشند!

4- تامين هزينه هاي انتخاباتي و مخارج تبليغاتي در همه جاي دنيا يكي از دغدغه هاي هميشگي احزاب و گروه هاست. در كشورهايي كه حاكميت با سرمايه داران و متكاثران است و در عين حال خيلي هم داعيه آزادي و دموكراسي و... را دارند، حمايت سرمايه داران از احزاب و نامزدها در انتخابات بر اثر تداوم و تكرار، امري بديهي و پذيرفته شده تلقي مي شود. در كشورهاي اين چنيني كه آمريكا نمونه بارز آن است، مردم پذيرفته اند كه مثلا فرد منتخب يا نمايندگان آنان وابسته به احزابي هستند كه خود آن احزاب مولود و زائيده قدرت هاي اقتصادي و كارتل ها و تراست هاي تجاري هستند كه براي پيشبرد اهداف و تامين منافع مالي خود ناچار از رخنه و نفوذ در نهادهاي سياسي و استيلا يافتن تام و تمام بر آنها هستند. در اين گونه كشورها هركس در انتخابات برنده شود به نفع بخشي از سرمايه داران و صاحبان كارتل ها و... عمل مي كند. اين واقعيتي است كه آگاهان و دانشمندان علوم سياسي در خود غرب به صراحت به آن اعتراف مي كنند: «در جوامع غربي معاصر، پول هنوز قويترين سلاح سياسي به شمار مي آيد. اين بدان معني است كه در مجموع تصميمات اساسي زير نفوذ افراد پولدار گرفته مي شود... به طور كلي ثروت و پول به كار تهيه وسايل مي آيد كه به كمك آنها مي توان قدرت را به چنگ آورد يا محافظت كرد. پول، خريد سلاح ها، وجدان ها، روزنامه ها، برنامه هاي تلويزيوني، مبارزه تبليغاتي و رجال سياسي را ممكن مي سازد، در بيشتر مواقع ثروتمندان خود درصدد اعمال قدرت و تسخير حكومت نيستند، بلكه برآنند كه افراد مورد اعتماد خود را به قدرت بنشانند تا بتوانند بر آنها اعمال نفوذ كنند و خواسته ها و منافع خود را از طريق آنان تامين نمايند.» (موريس دوورژه: اصول علم سياست)

در انتخاباتي كه در كشور ما برگزار مي شود، نبايد هركس سر و صدايش بيشتر، پول و حاميانش قويتر، پوسترش رنگي تر، سفره اش چرب تر و وعده هايش فريبنده تر باشد، رأي بياورد و افرادي كه تقوي و تعهد و كارآيي شان بيشتر باشد، به صرف مستقل بودن و اعتقاد داشتن به اصول و ارزش هاي معنوي و خدايي و... بازنده باشند و كنار بنشينند.

در جمهوري اسلامي كه قدرت، هدف نيست و تنها وسيله اي است براي خدمت به مردم و كسب رضايت خداوند، نبايد اجازه داد چنين آفاتي سلامت انتخابات و تشخيص مردم و هويت مجلس را به خطر بياندازد و چنين روابطي بايد از اساس قيچي شود.

در انتخاباتي كه در كشور ما برگزار مي شود، نبايد هركس سر و صدايش بيشتر، پول و حاميانش قويتر، پوسترش رنگي تر، سفره اش چرب تر و وعده هايش فريبنده تر باشد، رأي بياورد و افرادي كه تقوي و تعهد و كارآيي شان بيشتر باشد، به صرف مستقل بودن و اعتقاد داشتن به اصول و ارزش هاي معنوي و خدايي و... بازنده باشند و كنار بنشينند. بنا به توصيه رهبر فرزانه انقلاب «در شناخت نامزدها، نبايد تبليغات رنگين و متنوع و يا وعده هاي بزرگ و غيرعملي عمران و آباداني را ملاك قرار داد.»

5-شك نيست كه جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مردم سالار طرفدار آزادي و مشاركت مردم و انتخابات و... است، اما برخلاف ديدگاه هاي افراطي و تفريطي كه در اين باره وجود دارد، نبايد آفات دموكراسي راهي به كشور ما و رويدادهاي سياسي و انتخاباتي آن داشته باشد. در اين باره هم مسئولان و برنامه ريزان بايد تدابير لازم را بيانديشند و تمهيدات كافي را براي دفع اين آفات و رفع اين تهديدات و برگزاري هرچه سالم تر انتخابات فراهم آورند و راه نفوذ و رخنه دشمن و رابطه صاحبان ثروت هاي نامشروع و متكاثران را با تبليغات و مخارج انتخاباتي قطع كنند و هم مردم بايد در انتخاب افراد دقت لازم را داشته باشند و در هر كجا كه رد پاي هزينه هاي كلان تبليغاتي وجود دارد، درنگ كنند و به دنبال پاسخ اين سؤال باشند كه اين هزينه ها از كجا تامين شده و... هم بالاخره، گروه ها، احزاب و نامزدهاي وفادار به نظام كه اصولا فلسفه وجودي و هدف غايي آنان از حضور در عرصه هاي مختلف سياسي خدمت به اسلام و مردم و كشور است بايد وسواس و هشياري لازم را داشته باشند تا خداي ناكرده حاضر نشوند براي رسيدن به كرسي هاي قدرت و فائق آمدن بر حريفان دست به سوي هر ناكسي دراز كنند و براي تامين هزينه هاي مختلف خود از جمله مخارج انتخاباتي و تبليغاتي به هر وسيله اي ولو نامشروع متوسل شوند، چون در آن صورت حتي اگر پيروز هم بشوند، ديگر نماينده و امانتدار مردم- حتي اگر بخواهند- نمي توانند باشند و بلكه وامدار و بدهكار طمع ورزاني هستند كه با سرمايه هاي نامشروع خود، آنان را در رسيدن به آن سكوها و صندلي هاي مجلس حمايت كرده اند.

6- مولاي متقيان، امام علي بن ابي طالب(ع) مي فرمايد: «انا يعسوب المؤمنين والمال يعسوب الفجار. من پيشواي مؤمنان هستم و پول و مال پيشواي فاجران است.»

مجلس شوراي اسلامي جايگاه خادمان است و كمينگاه فاجران نبايد باشد. اينجا عرصه خدمتگزاران و خادماني است كه الگويي چون علي(ع) دارند. كساني كه ميان دنيا و آخرت ارتباط منطقي و ناگسستني قائلند و آمده اند آخرتشان را با حضور در سنگر نمايندگي و خدمت به مردم تامين كنند. كساني كه مي دانند اگر سياست را و مصلحت مملكت و امانت مردم را وسيله دنياطلبي خود قرار دهند، هرچه باشند، پيرو علي(ع) نيستند و پيام غدير را دريافت نكرده اند. كساني كه اگر همت كرده و داوطلب خدمت شده اند، برخلاف مزاح بعضي فعالان سياسي كه از عناصر خوش سابقه عرصه انقلاب به حساب مي آيند و گفته اند: «ما براي شب اول قبر، رأي جمع نمي كنيم!» اتفاقا چون دغدغه آخرت و پاسخگويي «شب اول قبر» را دارند، به اين وادي گام نهاده و رأي مردم را خواهانند... چنين كساني همانند مولايشان هرگز با دشمنان بي نقاب و باندهاي ثروت و زياده خواهي، پيوند و پيماني ندارند و براي نائل شدن به حقيقت راه باطل نمي پويند و براي رسيدن به سكوهاي مقام هرگز به قله هاي كمال پشت نمي كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فعال سیاسی 6 بهمن 1386
آقای فرماندار ؟؟؟!!!
رد صلاحیت ؛ مظلوم نمایی و قهرمان پروری یا اجرای قانون توسط فرمانداریها ؟!
با انتشار خبر رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مجلس هشتم واکنشهای مختلفی در سطوح سیاسی و اجتماعی صورت گرفت . برخی ستادها از این مسئله بعنوان مخالفت کاندیدای رد صلاحیت شده با مدیریت حاکم در استانداری و فرمانداری در جهت حفظ منافع مردم و رفع مشکلات تورم و قطع گاز و ... استفاده وسیع تبلیغاتی نمودند و این کاندیدا را بعنوان قهرمان مظلوم جلوه دادند تا حدی که ستاد بعضی کاندیداها که تایید صلاحیت شدند نیز اقدام به پخش شایعه رد صلاحیت نامزد مربوطه برای ایجاد موج منفی نسبت به مدیریت حاکم و تثبیت کاندیدای خویش نمایند که در صورت تایید مجدد صلاحیت بعنوان یک قهرمان اورا تبلیغ نمایند . از طرف دیگر نیز کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند را فاقد وجاهت مردمی جلوه می دهند که خود عین تخریب شخصیت و بداخلاقی سیاسی است . سوال اینست :
آیا فرمانداری محترم با رد صلاحیت اولیه و تایید مجدد کاندیدایی را بعنوان قهرمان ملی حافظ منافع مردم در مقابل حاکمیت به مردم معرفی نخواهد کرد و عملا بعنوان ستاد انتخابات ایشان موجب افزایش رای ایشان نخواهد شد ؟ اگر چنین است بهتر بود همه را رد صلاحیت و تایید مجدد می نمودند تا چهره کاندیداهایی که در مرحله اول تایید شده اند بعنوان سازشکار معرفی و تخریب نشود . کما اینکه هم اکنون نیز صحبت از تایید مجدد ایشان با نفوذ در مراجع بالاتر مطرح است و ستادهایشان از این امر بعنوان ضربه زدن به دیگر کاندیداها استفاده می کنند !!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.429 seconds.